Templomok és Tapasztalatok

2019.07.23

Sirály csérog, nap  besüt, ahogy tegnap este majd fél tízkor is.... Képtelen az agyam felfogni ezt :)))

A mai délelőttöt a szocio-fotóknak és az épületeknek szenteltem. Villamosoztam is, mert hagytam magam eltévedni, és a külvárosból elkavartam egy villamosos helyre, ahová egy érdekes függő hídon tudtam eljutni. Az nagyon tetszik, hogy bárkit meg tudok kérdezni, és mindenkinek tudok újat mondani: a helyiek az utcaneveket nem ismerik pontosan, és a nem annyira híres turisztikai nevezetéssegeket sem - viszont aggódnak, ha nem jó irányba indulok, mint ahogy ők tájékoztattak :)) Többször inkább tanakodásba fulladt az érdeklődés, és mindannyiszor megállapítottuk, hogy tulképp itt az a szokás, hogy minden azonos névvel illetnek: Grange Road, Grange Drive, Grange Park, és Grange Downs - és ez négy külön hely, kb egy 4 kilométeres körzetbe, és ezeknek van East és West részei, valamint más utcákkal való sarkai is - de kit foglalkoztat az ilyen, hogy megjegyezze??!! :)) és még van a street is, ami már szinte huncut megtévesztésnek számít... :)) a mai napi mászkálásom oka az volt, hogy a Dundrum Castle-t akartam meglátogani, de az mint kiderült kint van kb 45 percnyi busz útra a tengernél - de ehhez képest a térképen még Dundrum Castle View-t is találtam a közelemben, ami nem azt jelentette, hogy kiállok a vár szélire és fotózok :))) a helyiek is döbbenten keresgéltek a mobilephone-ukon, hogy nahát, van valahol egy középkori templom, aminek ez a neve????

Viszont emiatt villamosoztam, belvárosoztam, és mielőtt a turista horda felébredt volna, meglátogattam a vikingeket (https://www.dublinia.ie/ ), és a Christ Church-öt (https://christchurchcathedral.ie/) - utóbbi nagyon ütős volt: reggel voltam, és mire végigmentem rajta, el kezdtek özönleni a népek. De addig........ nagyon nagyon ajánlom.    (A templomnak arra is van kapacitása, hogy saját macskája legyen: MagnifiCat - lásd: https://dublin.anglican.org/news/2017/08/02/laurence-magnificat-joins-cathedral-community .)

A szokás miatt elmentem a Temple bart is lefotózni, és a webkamerán bejelentkeztem a családnak. Érdemes kipróbálni: jó poén: az utcán állsz, és integetsz, otthon meg pár perccel később látnak :))) (https://worldcams.tv/ireland/dublin/temple-bar)

Reggel azért eléggé lehet látni az előző este parti hangulatát, meg érezni is lehet. Végül egy kiállításon meg tudtam fogalmazni az ír hanyagságot: kiállítási tárgy, kiteszik a cuccot a vitrinben, és ott van a faforgács a tárgy mellett, nem söpörték le - őket ez nem zavarja. (Lásd alább képet :)) - Na ez az, ami így általánosságban jellemző :)))) A St.Patrick katedrálisban nem voltam, csak befényképeztem. Mélyen megértettem most Jézust, amikor elpattant az agya a tömegtől, és kihajtott mindenkit.

Suli:

Hát azért a fizikai korlátok látszanak: középkorú osztrák kolléganő már megjegyezte, hogy ő is világvégén lakik, és bejönni laptoppal nem is olyan egyszerű... Én is mint a málhás csacsi: laptop, fényképezőgép, obejktívek mászkálok és a hozzávaló töltők stb.... sovány is leszek, erős is, szép is, okos is a végére :)))))))))))))))

Irigylem az oktatót, hogy laza, de kedves, de nagyon energikus, és mindenkivel megtalálja a hangot angolul, és mindenkivel egyenként, meg egyszerre is tud foglalkozni. Ami nem hátrány, mert applikációkat tanulunk, azokkal dolgozunk, a saját gépeinken. A mai napi app: Edmodo (https://www.edmodo.com/ ) - a Karolinában használják páran - hasznos program nagyon, ha az ember rááll, akkor nagyon ügyesen lehet használni a képességeit, könnyű vele dolgozni, logikus, csinos, talán áttekinthetőbb mint a facebook - egy hátrányát érzem: nem frissül automatikusan (ez gondolom hátrány lehet a diákoknál is, akik nem ehhez vannak szokva). Az oktatónk energikus, egyenletes tempójú, jól magyaráz, folyamatosan beszél, és ha akad probléma folyamatosan megoldja. Igazi rugalmas-dinamikus. :)


Képek itt: https://photos.app.goo.gl/478ECKv6cCVmLnWo7


ESKÁ kalandok © Minden jog fenntartva 2019
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el