Meglepetések - ahogy az időjárás változik, úgy érnek itt a hatások

2019.07.24

Ezt a bejegyzést tegnap kezdem el írni :) - így tökéletesen tudom érzekeltetni azt a kettőséget, ami folyamatosan rajtam van: gyönyörűen nyírott parkok - malacólnyi szemét, csilivili, virágos kocsmák - trehány, büdös aszfalt üvegszilánokkal, sok fiatal koldus, aki ül az utcán és kéreget - vidám, energikus középkorúak, akik szemmel láthatóan szeretnek dolgozni. Coco kutyának a neve a Chocolate típusú italra utal, és bár nagy haverok vagyunk nappal, este meg akar enni :) Házinénim mint egy rajzfilmfigura, mégis kikérdez mindennap és megbeszéljük a napomat - olyan egyszerűnek néz ki egy-egy pillanatban mint egy faék - mégis olyan kulturális tippeket ad, hogy ámulok. Most még nem írom ide, hogy holnap hová tervezek menni - de már most olyan izgatott lettem, hogy nem tudom, hogy hogyan fogok aludni. :)

Az oktatóm Bülent Dömez - így írja, és mondja is a nevét (https://www.teacheracademy.eu/about-us/our-staff/bulent-donmez/) tolja ezerrel a tanulnivalókat - szerencsére azért ezek nem akkora kihívások nekem, (én még láttam DOS-os operációs rendszert közelről fiatalkoromban :))))), de nagyon pörgősek az órái. Ma (azaz tegnap) kicsit linkeskedtem, mert nem figyeltem itt-ott - aztán beletelt pár percbe, amíg kitaláltam, hogy mit is kellett volna csinálni, és hol maradtam el. És mindent, mindent magyaráz - s a többiek is. Mi magyarok sem nagyon szólunk egymáshoz angolul - viszont az ibizai tanárok elég lazák: ők nem esnek kétségbe semmitől, ha nem tudnak valamit, azt is tudják :)))) magabiztosak, nem nyavalyognak, és sugárzik belőlük, hogy ők a tutik - és ez egyáltalán nem zavaró. Szeretnék én is 50 körül így kinézni, meg így sugározni :))))) - Szakmailag egy csomó ötletet kap az ember, amit így lenne mersze kipróbálni - egyenlőre jegyzetelek majd magamnak, hogy mit lehet ügyesen, meg mit nem.

Ma már ma reggel van.

Titkos helyemen üldögélek - nehezen találtam ide, és persze nem volt egyszerű, mert baromi titkos :))

EZ a Chester Beatty könyvtár (https://chesterbeatty.ie/)- pont a Dublini vár alatt, mögött. Szerintem nem egy frekventált hely, de kb olyan izgatott vagyok, mint a Book of Kells-nél, csak itt tök egyedül vagyok a kertben, mert még nem nyit. Nagyon kiváncsi vagyok rá. Szállásadóm egy kis cetlit hagyott a regeliző tálam mellett, hogy merre menjek, mert előző este ő javasolta !!!!! Tulképp el vagyok ájulva. (Még a végén megszeretem őt, ha nem esz meg egyik reggelre..... :))

Közlekedés:

Jobbos. Én startból 180 fokot szoktam tévedni, így csak be kell állnom abba a megállóba, ahova állnék, nem törödni a gyomromban azzal a bizonytalan, földöntúli érzéssel, hogy rossz az irány, és tényleg, a nem várt irányból jön a busz. Meg lehet szokni, szerintem a dis-eseknek fel sem tűnik, mert nekem is csak időnként. Jelek szerint jó helyen vagyok rendetlenségemmel, iránytévesztésemmel, szakadt varázsló megjelenésemmel - mert mindenhol passzolok kicsit :))))))

Fotóztam egy sérült embert a buszon. Fényvisszajelző mellény van rajta. És nekik ez nem arra megkülönböztetés, hogy fúj, hanem hogy jobban vigyázzanak rá. A férfi beszélgetni próbált - és a többiek készségesen válaszolgattak. A mellényen is rajta volt, hogy neki milyen állapota volt. Lehet, hogy ezt nekünk is meg kéne tanulni.

A könyvtár mellett van egy másik pici park, ott meg a Speciális Olimpia emlékműve, meg tagjai vannak, amit 2003-ban Írországban rendeztek. A Park másik felén meg egy számomra nagyon lenyűgőző másik emlékpark, a Gárda azon tagjainak, akik szolgálat közben vesztették életüket. Még alig vagyok ebben a parkban, és már több mint három dolog van, amit nálunk is be kéne vezetni....

A rettenetesen zajos, és zsúfoltan nyüzsgő, reggeli csúcsban, amin átjöttem - ehhez képest ebben a pillanatban a Dublini vár egy tök üres, lassan kinyitó hely - mint anno a Budai vár: az jön ide reggel, aki vagy itt dolgozik, vagy célirányosan tudja, hogy mit csinál. Az ellentétek ellenére az egyensúly teljesen megvan. Csak nagyon kell rá figyelni :))

Chester Beatty Library - ingyenes. Hát aki dobni akar egy hátast a régi könyvektől, és iratoktól - az menjen. Gyakorlatilag nem találok szavakat: 3 századi kopt tekercsek, Japán wooden booksok, a nagy világvallások kéziratai külön kiállításon. Nem egy sok darabos valami, hanem valami egészen különleges. Magángyűjtemény, lenyűgöző. Egész délelőtt ott voltam - le is húztam a listáról a Dublini Castle-t - ezek után. (Csak annak ajánlom, aki így transzba tud esni a könyvektől, meg Mani kéziratától, meg a Korán dekorációktól, meg Buddha sztorijaitól pálmaleveleken.......)

Suli: Ma az Edmodo-t használva Pinterest és Quizizz ( https://quizizz.com/) van a terítéken. S nemcsak így simán, hanem javaslatok vannak, hogy a gyerekekkel milyen esetben könnyű használni, hogy érdemes rendszerezni, hogyan lehet beépíteni az órába, hogyan használható motivációs eszközként. Ráadásul össze is van hasonlítva több más alkalmazással - és még értem is, hogy miről van szó szakmailag is, meg IT-szerint is, meg angolul is. Szóval nagyon motivált vagyok :)))) Ez utóbbi program nagyon nagyon sokrétű - a Kahootnál is szerintem több dolgot tud egy szaktanárnak (is) mutatni.... :) (Lásd:Game Highlights és Teleport !!!!) - csak angolul tudom..... :))))))) Ráadásul bármit csinálunk az Edmodon keresztül a digitális osztályunkban gyakorlatozunk rajta! Nagyon jóóóóó!

A LearningApps (https://learningapps.org/) is benne volt még a mai napban - pörgette az oktató a tudnivalókat :)))

Ráadásul segítettem elindítani egy magyar kolleganőnek a laptopját is - kis trükkel - és az is elég jól esett. Mondjuk neki is, mert saját laptop nélkül elég nehéz az egész nap :))) 

Képek, csak a türelmeseknek itt: https://photos.app.goo.gl/sDLbVqjhMg972TYx5

ESKÁ kalandok © Minden jog fenntartva 2019
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el