Intermezzo 2

Merthogy, ahová ki akartam menni ma suli után - még zárva van, majd holnap lesz nyitva. Így elindultam egy másik cél felé, ortodox templomot nézni… Az Alexander Nevsi Székesegyházat. Ügyesen meg is találtam, megint kalózkodtam, de mentésegemre legyen mondva támogattam is a templomot 2,5 euróval.
A suli nagyon jó volt, órán is voltam, meg preyentációt adott nekem elő Lennárt, és Siegne, aki már volt Szegeden is - és az a fél munkája, hogy Digitális oktatási szakértő - mert hogy ott olyan is van: a kollégáknak segít, úgy mint nálunk az infotanárok (meg időnként én), meg képzést tart nekik - kb mint mi a Digitális Dobbantóval, ha van még, aki erre emlékszik. Amiket felsorolt ilyesmiket csinálok én is: tudni kell alkalmazni a szoftvereket, és manualokat is kell csinálni, mert nagyon sok dolog náluk angolul, ami ebben az esetben felhasználó függő, hogy mennyire kihívás - de saját tapasztalatom, hogy ezek a manuálok nagyon fontos dolgok, és szükségesek elkészíteni - bár volt már kolléga, aki azt mondta, hogy neki erre nincs ideje, mutassam meg mit kell csinálni…..) Megmutattam, aztán elment megnézni a manualt…. :D
Azt hiszem komplett listám lesz, hogy mit viszek magammal - de leginkább az, hogy itt 4 ember csinálja azt, amit kb nálunk 1…. vagy legalábbis IT-területen biztos…
Annak nagyon örültem, hogy meg tudtam mutatni a Kolonizációs videót, ahol be tudtam mutatni, hogy nekünk milyen ötleteink vannak - és örömmel mutogattuk, hogy jé, mind a két sulinak van robot egér, kitronic, arduino, papírmasétechnika, UV-lámpa és fényes festék. Nagyon örültem neki, hogy mutogatható volt a dolog… :) Ez a suli nagyon előre van abban, hogy náluk szisztematikusan mindenki, komplett évfolyamok tanulnak mindenfélét - egységesen, nyilván mert van annyi eszközük is - de szerintem sok függ a tanári koncepciótól. Arról nem beszélve, hogy nem győzök visszautalni arra a sok tevékenységre, ami közül választhat a gyerek - mert választania kell, és hajrá. A képzéseknél meg ugyanez, a bőség mindenütt, csak csináljad… Kötelező is, meg ajánlott is, meg ahogy kihallottam a szavakból, elvárás is, hogy a tanárok magasan képzettek legyenek az új technológiákban is - a kor az nem ürügy semmire, ahogy láttam. A digitális mellett a kreativitás, a két kezi munka ugyanolyan súlyban jelenik meg - sőt…. anélkül nem tudják elképzelni a digitális kreativitást. Az órák nekem nem tűntek sem feszesnek, sem unalmasnak, sem nyomás alatt lévőnek - a tanár a laptopja mögül magyaráz, rá sem néz a táblára, mert minek, tuti tudja, hogy mi van ott hiszen ő firkál rá a laptopon, meg zoomolja. A gyerekre figyel, a gyerek a táblára, a tanárra, a laptopjára, a feladatra. Kérdésekre is hajlandóak válaszolni, egyátalán nem zombik - de a személyes benyomásom, hogy talán az alapzaj lehet, hogy nagyobb, mert a tanár nem görcsöl, hogy figyel-e a gyerek - a Kahootnál ha nem figyel, akkor lemarad… és az gáz a többi előtt… aki gyors is tudja, az még gyorsabb lesz. Megengedik nekik a versenyt, és annak az érzését, hogy hát barátom, a Te felelősséged is, hogy mit tudsz….. Minden óra után volt legalább 1 gyerek, aki kérdezett valamit a tanártól, szakmai dolgot…. és senki nem hisztizett, ha nem nyert…..
Szóval COOKIE - a galambok verekedtek a bolt előtt, ezért mentem oda… csokifüggők a galambok. fényképeztem őket. :)
Ma már egy-egy hópihe is megjelent a levegőbe - összeszedtem az utcán széthagyott kesztyűket - mert vasárnap óta tudom, hogy hol vannak, mert kell a szombati titkos projekthez… És olyan metsző hideg szél fúj, hogy áldom az eszem, hogy beruháztam egy spéci kabátra magamnak is erre az útra, mert most kb eltörnék a sarkon mint a fagyott kutyaláb….
Lehet, hogy ezért vannak aránylag kevesen az utcákon, és mindenki kocsiban van, vagy tömegközlekedik….