Első kurzus uccsó nap

2019.07.26

A mai napon fejeződik be az Integrating Creativity and Innovation into Teaching c kurzus, Bülent vezetésével.

Tegnap még volt a LearningApps mellett a Google docs, az Adobe Spark, az Emaze és elkezdtük a WordPress-t. Nagyon pörgős, nagyon feszes, intenzív a dolog.

Általában elmondható, hogy így képben kell lenni a mindenféle alkalmazásokkal kapcsolatban itt, mert máshogy nincs értelme. szóval közel nem az a szint, hogy majd eltötyögsz. Illetve el lehet, csak akkor minek vagy ott? - mivel nincs vizsga nem szedik le a fejed, de tök ciki lenne, ha nem tudnám a lépést tartani. Most már minden programom a gépemen angolul van, mert a tanár is úgy oktat, meg különben is. és nagyon büszke vagyok a gépemre is, mert az is bírja a gyűrődést, pedig szegényke minden délelőtt a hátamon cipelődik. Én ugyan nem beszélek olyan folyékonyan mint a többiek, de minden szót értek, és tudok kommunikálni - itt a kézzel-lábbal bőven nem elég, de nem is baj. Nagyon jó a megközelítése a tanárnak is - a folyamatos fejlődés igénye, és elvárása minden mondatában benne van, és valóban eszközt ad a tanároknak arra, hogy az ötleteiket megvalósítsák.

Suli:

Wordpress - nem nyerte meg a tetszésem: döcög, nem az van preview-ban, mint én szeretnék, bonyolult szerintem.

https://ed.ted.com/ - talán ez a legesleges legizgalmasabb. Nem csak sablonos, hanem gondolkodni is kell :)))

A youtubenál saját csatornákat hoztunk létre, de ami még nagyon ozgalmas volt az a Screen-o-matic (https://screencast-o-matic.com/account) - ami végre nagyban megkönnyíti az embernek, ha saját dolgait akarja elmagyarázni a saját gépén - egy filmecskében :DDD Tutkeráj! :)))

Ilyet is csináltam vele: https://screencast-o-matic.com/watch/cqiODCOAut

Ma reggel nyakamba vettem a lábam, és már reggel fél hérkor az úton voltam: a Howth Lighttower néztem ki magamnak :(https://www.google.com/maps/place/Howth+Lighthouse/@53.3933411,-6.0667169,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0xfefdf9c2caa3c246?sa=X&ved=2ahUKEwjWy-K6wNLjAhUDQxUIHZS9AYQQ_BIwE3oECAwQCA) - sosem voltam még tengerparton. És még világító tornyot sem láttam, pedig a Hazataláló táborban volt egy, a Duna Tisza összefolyásánál, csak sajnos nem tudtam két helyen lenni egyszerre, és ott lemaradtam erről az élményről. DE most kitaláltam az útvonalat a Google maps segítségével, azt átküldtem a telómra, és rutinosan átszállva, oda is érkeztem, egy bő másfél óra után - pedig kora reggel volt, és sok helyen nem is álltak meg a buszok. Így viszont hihetetlen élményben volt részem: ez a rész egy halászkikötő, amit megnyitottak a turisták előtt. De most nem volt turista, mert reggel volt. Viszont voltak hajók - és nem a yacht klubról beszélek, hanem a halászhajók. Meg figurák a parton, meg helyiek. És kb senki más. Nagyon nagyon jó volt. Szedtem rák páncélt a kövek közül - mert én még Sir David Attenborough-on nőttem fel, és ott megtanultam, hogy a vadállat sirályok ott kajálnak, meg keresgélnek kincsek után :))) Kb egy könyvnyit tudnék erről írni - nem fogok, a képek magukért beszélnek.

Amit viszont aláhúznék: most már értem teljesen, igazából, hogy miért kell baromira aggódni a tengerek szemetessége miatt, meg hogy se a sirály, se a halászat nem egy romantikus valami.... és nem tűnnek valami gazdagnak sem a halászok, sőt gyanítom kényszerből nyitották meg a kikötőt a turisták előtt, mert valamiből meg kell élni. Néztem az arcokat, a melót, az ottlévőket - mivel nem tűntem turistának, inkább fotósnak így vagy nem törődtek velem, vagy inkább mutatták a valóságot.... Pl nem küldtek ki egy helyen, ahol a kikötői munkaterület volt, csak figyeltek, hogy ne legyek balesetveszélyes helyen. Reggel is volt, meg nem a yacht kikötő volt a helyszín......Itt is ki van épülve minden, ami a turistáka érdekelheti - de mivel alig volt ember, így minden látszódott.....

Visszefelé igyekeztem Visitor Leap cardot venni a belvárosba, amivel mindenfelé tudok korlátlanul menni, mert nekem a kertváros miatt megéri - hát nem volt egyszerű, mert nem sima leap card (ami megálló számra szól), és nem árulják mindenütt. S ráadásul meg is értettem aránylag gyorsan, hogy miért nem akarnak kiszolgálni - s ez is tetszett. Végül megtaláltam a központba a Dublin bus székhelyét, ott kis variálással sikerült a vásárlás.

Ma van a suliban az első kurzus utolsó napja, holnap egész napos kirándulás a Moher sziklákhoz. Arra is nagyon kiváncsi leszek. Ez a kirándulás benne van a kurzus árban - ami nagyon jó, csak annak nem, akinek megy a gépe visszafelé szombat este. Ha minden jól megy, következő szombaton én is így leszek - de nyugtat a tudat, hogy én így nem maradtam le, illetve, hogy még egyre saját pénzből befizettem (emiatt is nagyon izgulok, mert ez meg most vasárnap lenne, és ezt is önállóan intéztem.)

Mellesleg bár elég önállónak érzem magam, azért kell ide talpraesettség, mert mindent magadnak kell intézni itt, és kézzel lábbal nem lehet. Pl ma nagyon megörültem annak, hogy a villamos elmondta, hogy nem elég, hogy mi a következő állomás, de nekem ott le kell szállnom, mert tesz egy ilyen kurtafarkat, és az lesz nekem a jó - pedig ugyanúgy zöld LUAS viliről volt szó, csak Y-ban erre is, meg amarra is ment.... Én meg mgértettem, felfogtam, döntöttem, és helyes irányban közlekedtem tovább. Ami azért érdem, mert lassabban fogok fel szituációkat szerintem az átlagnál, és ennek ellenére sikerült minden :)))

Képek pedig erre: https://photos.app.goo.gl/prSjbpQt4hgi4JKp7


ESKÁ kalandok © Minden jog fenntartva 2019
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el