Bray - StudyStack

2019.08.01

Tegnap azért a mérgelődésen túl baromi hasznos kis dolgokkal ismerkedtünk - Quizziz, Quizlet, és StudyStack - meg a Kahootot befejeztük. A négyből hárommal eddig nem foglalkoztam behatóbban - most többé-kevésbé sikerült. (https://quizizz.com/https://quizlet.com/https://www.studystack.com/)

Ide nem írnám le a tegnap félfüllel hallott összes érvet, hogy ezek miért nem használhatóak, meg mi a hibájuk és hiányosságuk - mert a poén az, hogy olyan csoporttársak sorolták ezeket, akik szerintem végig sem csinálták a feladatokat, így gyakorlatilag a problémamentes tesztelése maradt ki a dologból náluk...... Ugyanis szerintem a mi oktatónknak nagy kihívás megtanítani, mert nekünk hol TANÁRKÉNT, hol DIÁKKÉNT kellett funkcionálni, hogy mind a két oldalt láthassuk, és eszerint rendszerezzük, és építsük fel a saját csoportjainkat majd később a diákjainkkal. Az, hogy ez csak nyelvtanároknak jó - egyáltalán nem értek egyet - s az a vélemény alakult ki bennem, hogy kb. a kreatívitás nélküli, és merev gondolkodású tanárokra jellemző ez a csipőből való vélemény, és ennyi erővel mutathatsz nekik akármilyen szagos, hímes, csillogó villogó dolgot, úgy sem lesz jó nekik.... Ha ezekkel nem foglalkozok, akkor nagyon inspiráló tud lenni, hogy egyre bővülő adatbázisokat használva, akár önálló gondolat nélkül is olyan feladatokat, feladatsorokat lehet összeállítani pár perc alatt, hogy elképesztő.... Mondjuk ehhez nyilván ismerni is kell a saját tantárgyadat alaposan - de hát ez ugye mindenkire maximálisan jellemző..... :)

Az adatbázisokat, már kész feladatokat tanulmányozva arra is rájön az ember úgy tippelem, hogy pl egy német alsós tanár kicsit máshogy közelíti meg a problémát, mint egy magyar, vagy hogy egy csomó olyan dologgal is meg lehet ismertetni a diákot, ami nincs így benne a tananyagban - de mivel játszik: közben észre sem veszi, de ráragad. Nagyon nagyon sok ötletet lehet ebből meríteni - de ez rettentesen függ a tanár egyéniségétől.... Ráadásul ezek nem bonyulult rendszerek, több úton el tudsz ugyanoda jutni, és ha tanári részt megkapirgálod, akkor olyan csodákra képes, hogy pl látod, hogy melyik kérdésre kik, hányan, milyen arányban válaszoltak - így azért elég jó visszajelzést lehet kapni ahhoz, hogy a tanár önkritikát is fejlesszen, feltéve, ha nem abból indul ki, hogy minden gyerek egy aljas, hazug, lusta kis nyomornc, aki nem csinál sosem semmit.....

Saját tapasztalatom, hogy nem, nem csak kisgyerekeknek valóak ezek az alkalmazások. A nagy gyerek is ugyanúgy játszik, sőt a felnőtt is - csak előtte a szokásos pofavágós körök vannak, de a játék, az egy elemi dolog......azt mindenki csinálja, így vagy úgy... :)))))

Szerintem otthon párosan érdemes megtanulni a tanároknak, mert amikor az egyik Tanár - addig a másik Diák, és aztán csere - és utána már minden gurul. Egyéni tanulásokhoz is igen, igen kiváló. Nyugdíjas koromra tervezem a spanyol tanulását - a flash kártyák beszélnek is!!!!! Szóval vidám öreg korom lesz!!!!!

Délelőtt: a Mézeskalácsos Marilyn tegnap javasolt egy helyet, Bono lakik a környéken, hát mondom akkor csak megér egy hajnali kelést: Bray. 
Odafelé busz, visszafelé vonat - kimaxolom a Visitor leap kártyát, mert még pont odáig jó, annak ellenére, hogy megyehatárt lépek át. Hát ja. Reggel, egyedül a tengerparton..... Az egyik oldal homokos, a másik oldal kavicsos. Mit lehet ehhez hozzátenni? Azt hiszem, ha Jason Momoa futott volna el mellettem, azt sem veszem észre.... :)))) - csak kicsit késve. :)))))

Képek itt: https://photos.app.goo.gl/EqTTqDZyozeULPke9





ESKÁ kalandok © Minden jog fenntartva 2019
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el